zaterdag 3 januari 2009

Politieke blog verwacht daling huizenmarkt

BBRUSSELS, BELGIUM - DECEMBER 17:  Graffiti is...Image by Getty Images via DaylifeBuiten de traditionele media heb ik nog weinig politieke en economische analyses aangetroffen in Vlaanderen, maar In Flandres Field lijkt een uitzondering, al ontdekte ik ze pas vandaag. Voor ons interessant om te kijken wat over de huizenmarkt wordt gezegd, door Tuur Demeester, lid van de raad van bestuur van het Rothbard instituut:
Ik denk dus dat we op de korte termijn een verdergaande samentrekking kunnen verwachten: een samentrekking van de huizenmarkt**, lonen zullen dalen en/of werkloosheid zal stijgen, het geld zal tijdelijk duur blijven*** en er zullen veel bedrijven failliet blijven gaan.
Dat lijkt me voorzichtig genoeg. Nog niet zoveel tijd gehad om de andere bijdragen op de weblog te schrijven, maar het lijkt me - vergeleken met wat ik uit de VS en China ken - voor een weblog een erg brave. Ik zal ze voorlopig eens op mijn rss-lijst zetten.
Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: