zondag 11 januari 2009

Teveel bordjes 'te koop' - burgemeester

't Visscherkapelletje, Knokke-Heist, BelgiumKnokke-Heist
via Wikipedia
Nieuwjaarstoespraken zijn nog ergens goed voor, zo noteren we in De Morgen. Deze noteren pittige uitspraken van burgemeester Leopold Lippens van Knokke-Heist die de oplossing heeft voor de zich ontwikkelende vastgoed crisis. De bordjes met 'te koop' hinderen hem. De Morgen:
Volgens de flamboyante burgervader zorgen deze bordjes voor een vorm van visuele hinder. "Soms hangen er meerdere bordjes aan hetzelfde appartement. Ik aanzie dat als storend", luidde het.
Volgens de burgemeester staan er door de economische en financiële crisis niet meer vakantieverblijven dan anders te koop in Knokke-Heist. Daarmee spreekt hij zijn eigen voorzitter van Toerisme Knokke-Heist Daniël Despiegelaere tegen.
Een bordje is wel genoeg, dat moet ik zeggen. Hier in onze streek zie ik een andere tendens. Als makelaars een woning verkopen dan komt daar het plakkaat "verkocht" overheen. En beide blijven dan maandenlang mijn beeld vervuilen. Dat is ook een manier om te doen alsof het goed gaat met de verkopen, maar van mij mogen die bordjes wel weg na een week.
Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: